Greenpeace zet QR en sexyness in

Vorig artikel Volgend artikel

Deze keer geen actievoerende bootjes, BP stations die bestookt worden of foto's van ontbossing. Greenpeace gooit het over een hele ander boeg. De Nederlandse tak van milieuorganisatie Greenpeace zet sexyness in, in de nieuwe campagne 'Get it wild and uncensored'.

De campagne bestaat uit twee prikkelende video's. Eén video speciaal voor mannen, de andere speciaal voor vrouwen. Twee smaakvolle sensuele video's waarin je een langzame striptease te zien krijgt van, afhankelijk van je voorkeur, een goed uitziende man of vrouw. Niet heel vervelend om te bekijken.

Greenpeace houdt natuurlijk wel van opruiende campagnes. Denk aan de actie tegen het gebruik van palmolie waar Nestle 'de dupe' van was. Maar met deze nieuwe campagne pakt Greenpeace het op een hele andere manier aan, om de aandacht van het grote publiek te krijgen voor een milieukwestie.

Sinds gisteren is in het centrum van Rotterdam (Lijnbaan ter hoogte van de Kruiskade) een metersgroot doek opgehangen met twee QR codes. Deze codes leiden naar de films: 'only for women' of 'only for men'. Heb je geen smartphone waarmee je QR codes kunt scannen en bekijken, wees niet getreurd, ze zijn ook te bekijken op de speciale site van de actie of het YouTube kanaal van Greenpeace.

Het gaat er Greenpeace natuurlijk niet om een lekkere man of vrouw te laten zien. Wanneer ik zeg dat het gaat om ontbossing van de oerwouden onder de aandacht te brengen, heb je waarschijnlijk wel een idee wat je uiteindelijk te zien krijgt....

Get-it-wild-greenpeace_thumb
Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies