Een jaar lang elke dag een nieuwe TV commercial voor IKEA

Vorig artikel Volgend artikel

Vanaf 1 september zendt IKEA iedere dag een nieuwe tv-commercial uit op de Nederlandse televisie. De spotjes worden steeds maar één dag uitgezonden en behandelen herkenbare situaties uit het leven van alledag, gefilmd in IKEA winkels. Vanavond is bij TV Lab op Nederland 3 de aftrap te zien van deze campagne.

Een jaar lang elke dag een nieuwe TV commercial voor IKEA

De campagne toont elke dag een andere situatie en elke dag een andere oplossing. Of het nu gaat om een nieuw product, verschillende woonstijlen of om duurzaamheid. Iedere dag vertelt IKEA iets nieuws. Op deze manier wil IKEA een verbinding leggen tussen haar veelzijdige aanbod en het dagelijks leven van haar klanten.

Het merk gaat dus 365 verschillende tv-commercials per jaar uitzenden. Nico de Jong, marketing manager van IKEA Nederland: ‘IKEA is heel veelzijdig, veel meer dan mensen denken. Het leven thuis is ook geen dag hetzelfde. Met deze campagne laten we op een unieke manier zien hoe IKEA aansluit bij het dagelijks leven van onze klanten.’ Het hebben van een prettige en fijne woning is volgens De Jong voorwaarde voor een gelukkig leven. De Jong: ‘Uit eerder onderzoek weten we dat driekwart van de Nederlanders die hun woninginrichting heeft aangepast, daarvan blij, gelukkig en tevreden wordt.’

De sprong van 4 naar 365 commercials per jaar is mogelijk doordat IKEA, samen met haar leveranciers, manieren heeft gevonden om efficiënter te produceren. Opnames vinden plaats in de IKEA winkels, met eenvoudige apparatuur en een vaste groep acteurs. Ook duren de spotjes maar 15 seconden, de helft van wat gebruikelijk is bij veel reclames. Op ikea.nl/elkedagisanders is vanaf woensdag een ‘making of’ van het productieproces te zien.

Vanaf 1 september is rond de belangrijke actualiteitenprogramma’s op de Nederlandse televisie iedere dag een nieuwe tv-commercial van IKEA te zien. De nieuwe campagne ‘elke dag is anders’ wordt verder ondersteund door radiospots en online- en outdoor advertising.

Helaas stuurde IKEA bij zijn persbericht nog geen eerste versie van een nieuw spotje mee, dus het is nog maar de vraag of het bedrijf ook elke dag 'een nieuwe commercial op YouTube zal gaan uitzenden'..

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies