Crossmedia: Puma & Pink Ribbon

Vorig artikel Volgend artikel

Dat vrouwen en voetbal niet samengaan, blijkt een groot misverstand te zijn. Afgelopen WK  heeft maar weer eens bewezen dat de vrouwendoelgroep een prima marketingmiddel kan zijn. En sportmerk Puma weet als geen ander hoe ze de dames kan bereiken.

Crossmedia: Puma & Pink Ribbon

Persoonlijk heb ik niets met vrouwenvoetbal. Geef mij maar het geweldige lichaam van Diego Forlan of het energieke spel van Kuijt…Maar goed, dat even terzijde. Sportkleding gigant Puma sponsort de Women's Professional Soccer (WPS) competitie en dit doen zij crossmediaal. En wat deze campagne zo bijzonder maakt: het merk gaat een samenwerking aan met Pink Ribbon. De inzet is om de bewustwording over borstkanker te vergroten en geld in te zamelen voor dit goede doel.

Met de kick off van het sportevenement op Harvard is ook het interactief forum live gegaan en kan je ook meteen shoppen online voor Pink Project items.
En ik moet zeggen: fijne shirtjes van lekker materiaal in wit en roze en uiteraard voorzien van het welbekende Pink Ribbon-logo.

Een trio van topspeelsters vormen de officiële woordvoersters van het initiatief. Het publiek kan ook participeren in het pro-social partnership:“Supporters can nominate breast cancer charities with nonprofit status; the winner will receive 100% of the profits from the sale of PUMA Project Pink product. Voting will take place from Aug. 7 to Sept. 13.”

"Giving Back is een integraal onderdeel van ons merk-DNA op PUMA", zegt Tara McRae, senior marketing director, PUMA Noord-Amerika.

PUMA promoot deze crossmedia campagne ook via Twitter middels het inzetten van een hash tag #projectpink. Voor de digibeten onder ons: een hashtag is een herkenningsteken en een manier om berichten op Twitter te catagoriseren. “For each tweet using the tag, PUMA will donate $1 to the cause, up to $25,000. PUMA will count one tweet using the hash tag per user per day.”

En of je je nu in 't zweet werkt tijdens een Bikram-yoga sessie of op de grasmat met je team, dit initiatief steunen lijkt mij een logische zaak.

Bekijk de online shop

Bron: brandchannel.com

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies