Nike blaast reality campagne nieuw leven in

Vorig artikel Volgend artikel

Vijf jaar geleden lanceerde Nike de campagne waarin trots de Big Butt, Thunder Thighs en Tomboy Knees werden gepresenteerd. Kenmerken van lichaamsdelen die voor atleten realistischer zijn dan de gewenste spillebeentjes of platte billen van de mode-industrie. Een reality campagne, zoals we die ook van Dove kennen. In de huidige campagne geeft Nike deze lichaamsdelen ook een gezicht.

Nike blaast reality campagne nieuw leven in

Destijds zijn de advertenties bedacht door Wieden + Kennedy. Dat Nike nu opnieuw dezelfde boodschap gebruikt in een nieuwe campagne, bewijst dat de discussie over de ideale vorm van de vrouw nog steeds genoeg stof doet opwaaien. Al legt Nike nu ook indirect de link tussen ronde vormen en een vrouw van ogenschijnlijk Zuid-Amerikaanse afkomst..

Nike trekt hiermee wederom de aandacht. Al was het maar alleen door het gebruik van onderstaande tekst.

My butt is big
And round like the letter C
And ten thousand lunges
Have made it rounder
But not smaller
And that's just fine.
It's a space heater
For my side of the bed
It's my ambassador
To those who walk behind me
It's a border collie
That herds skinny women
Away from the best deals
At clothing sales.
My butt is big
And that's just fine
And those who might scorn it
Are invited to kiss it.
Just do it.

Hieronder de oude advertentie uit 2005. Meer uitingen van de oude campagne vind je hier

Nike_ad
Fee Naaijkens

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies