IKEA opnieuw succesvol op Facebook met Billygram campagne

Vorig artikel Volgend artikel

Ongeveer een jaar geleden oogste IKEA veel lof met een slimme campagne op Facebook waarin fans van het merk hun meubels konden taggen op een serie foto's. Om IKEA's meest bekende product - Boekenkast Billy - te promoten (is dat nog nodig kun je je afvragen) werd er deze maand opnieuw een campagne bedacht waarin mensen wallberichten konden laten animaren tot een 'Billygram'.

IKEA opnieuw succesvol op Facebook met Billygram campagne

In één week tijd maakten ruim 20,000 Facebook gebruikers gebruik van de tool. Eenvoudig, maar zeer succesvol. De campagne die bedacht werd door Ogilvy Frankfurt won in Cannes onlangs een Bronzen Lion.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies