Gecensureerde QR campgane Calvin Klein gaat stapje verder

Vorig artikel Volgend artikel

Het is niet de eerste keer dat een Calvin Klein campagne in Amerika ophef veroorzaakt. Het is wel de eerste keer dat het merk op slimme wijze een omgaan met de preutsheid van het land. In plaats van zich laten censureren, censureert het kledingmerk de campagne zelf. Dutchcowboys schreef al over de start van de campagne. Calvin Klein is met de campagne weer een stap verder gegaan.

Waar in het straatbeeld van New York en Los Angeles eerst alleen rode vlakken te zien waren met een QR code, is nu het Nederlandse model Lara Stone te zien op verschillende billboards. De 'sexy' delen van het lichaam zijn bedekt met een QR code. Smartphonegebruikers kunnen zo alsnog de controversiële commercial bekijken.

 

Na de hausse in Japan wordt er ook steeds meer in andere landen geëxperimenteerd met de mogelijkheden van QR codes. Het Amerikaanse kledingmerk lijkt hiermee niet alleen een slimme manier te hebben gevonden om veel ophef te voorkomen -al is dat natuurlijk ook wel weer goed voor de publiciteit-. Het merk experimenteert met deze campagne tevens met de inzet van QR codes. Het legt ze geen windeieren. Ook hiermee krijgt Calvin Klein weer een flinke dosis aandacht.

 

Wie zelf geen smartphone heeft, kan de commercial ook gewoon via de site van Calvin Klein bekijken of op YouTube terugvinden. Calvin Klein heeft in ieder geval een mooie oplossing gevonden om gewoon door te blijven gaan met het maken van sexy commercials om hun spijkerbroeken en onderbroeken onder de aandacht te brengen.

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies