Smells like App Spirit

Vorig artikel Volgend artikel

Cosmetica-gigant Estée Lauder heeft een mobiele applicatie genaamd Ascent ontwikkeld, die je kan helpen om je eigen, persoonlijke geur te kiezen. Voor elke “mood” en activiteit. De mobiele applicatie, vooralsnog beschikbaar voor de iPhone, wordt wereldwijd geleverd aan warenhuizen en parfumafdelingen.

Smells like App Spirit

Wat doet Ascent? "The program, built using the principles of aromachology, psychographics and kinesthetics, takes consumers through a series of questions with a scientific background," vertelt Trudi Loren, vice president voor het merk Estée Lauder Cos. Aan de hand van een aantal vragen aan de gebruiker komt er een “fragrance recommendations” advies uit dat past bij de “customer’s criteria and mood.”

Deze crossmediacampagne is onderdeel van de vorige jaar ingezette campagne waarbij social media een belangrijk onderdeel is voor het bekende beauty merk. Hierbij kon je een makeover krijgen en fotoshoot bij diverse verkooppunten in de grotere winkelketens. Want wat is belangrijk in de huidige tijd? Precies: een goede foto op je Linkedin of Facebook! En Estée Lauder hielp een handje…Als je niet echt blij was met je foto op Facebook of Linkedin kon je op diverse verkooppunten een make over krijgen en werd je direct vastgelegd op de gevoelige plaat en kon je jezelf even Elisabeth Hurley voelen...
 
“It is also being promoted on Facebook, Twitter and YouTube, and expands on Lauder's social media push foray into Facebook marketing last year.”

Nu ben ik persoonlijk van mening dat je bij de zoektocht naar je persoonlijke parfum toch echt zelf naar de winkel moet om deze te testen op je huid. Immers, een parfum ruikt op geen twee personen hetzelfde. Dit heeft onder andere te maken met het huidtype, de zuurgraad van de huid en – het schijnt -  de biologische fase waarin de persoon zich bevindt. Doordat het parfum zich mengt met de lichaamsgeur, kan bij de één een bepaald geurtje heel anders ruiken dan bij de ander. Of heeft die dame bij de Bijenkorf dat zelf verzonnen om mij toch maar steeds naar het warenhuis te lokken?!  Maar goed, toch een  leuk speeltje op je mobiel…

Er is al eerder een app ontwikkeld die een geur moest nabootsen, gelanceerd door iScent. Echter, dit product, dat nooit verder is gekomen dan een prototype, werd omgedoopt tot een van de slechtste 25 tech producten aller tijden door PC World magazine (!) dus ben benieuwd  hoe Estée Lauder het gaat doen met deze geur app….!

bron: www.stylelist.com. brandchannel.com

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies