HP in Sex and the City

Vorig artikel Volgend artikel

Carrie van Sex and the City was overal in de Big Apple te zien met haar… Macbook.  Maar met de komst van Sex and the City 2 zal hier verandering in komen, zo bleek deze week. Het is ongelooflijk maar waar voor de fans: Hewlett-Packard heeft de product placement deal binnengehaald voor de successerie.

HP in Sex and the City

Het was zo'n mooie  ( en logische) combinatie: Carrie in the Big Apple met haar Apple....Maar dat is dus verleden tijd...

In de veelvuldig bekroonde serie draait alles om de liefdesperikelen van de schrijvend journaliste Carrie en haar vriendinnen Miranda, Charlotte en Samantha. Haar observaties op het gebied van romantiek en passie verschijnen wekelijks in haar krantencolumn. Voor Carrie is het geen enkel probleem bronnen te vinden voor haar veelgelezen rubriek. En dit alles tikt zij wekelijks op haar Macbook uit. Een mooier "gebruiks"moment kan je niet verzinnen. Maar nu is het dus exit voor Apple.

"The agreement, for undisclosed terms, will include appearances by Hewlett-Packard PCs and notebook computers in scenes in Sex and the City 2 along with a sweepstakes and promotions like screenings and events in stores, all sponsored by Hewlett-Packard " zo meldt de Neww York Times en Brandchannel.
Naast de product placements, zal Sarah Jessica Parker ook nog  verschijnen in tv-commercials voor HP, print advertenties, buitenreclame en online advertenties. Maar dan als zichzelf en niet als Carrie Bradshaw.
 
Voor meer dan een decennium vormde Sex and the City 's Carrie Bradshaw het synoniem voor Apple. Het was een symbiotische relatie.
“For Apple, Sex and the City is probably its most influential product placement of all time : "On the aspirational path from Boondocks, Nebraska to Manhattan, wannabe Bradshaws everywhere saw a Macbook as a first stop."
 
Reclamemakers vragen zich dan ook af wat het verlies van deze populaire vrouwenserie zal doen voor het merk Apple. Maar insiders maken zich niet zo druk:
“Probably not a great deal, as the brand has squeezed just about every last drop out of the franchise. Apple has set its sights on kicking apps with the next generation”

Bron: brandchannel.com, New York Times

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies