Puma innoveert schoenendozen tot "clever little bags"

Je kunt maatschappelijk verantwoord ondernemen óf, zoals Puma, esthetisch maatschappelijk verantwoord ondernemen. De Duitse sportkleding-gigant spendeerde maar liefst 21 maanden aan het verbeteren van het productieproces van schoenendozen, tot dat ze zich afvroegen waarom je eigenlijk een doos nodig zou hebben voor je schoenen. Samen met industrieel ontwerper Yves Behár kroop Puma terug achter de tekentafel voor een sterk staaltje "out-of-the-box". Maar dan echt.

De "Clever Little Bags" leverde Puma dus een fikse aantal maatschappelijk verantwoorde besparingen op. Zo wordt er 8500 ton papier bespaard, zo'n 1 miljoen liter water en wordt de uitstoot van carbon dioxide teruggebracht met 10.000 ton. 

Meer informatie vindt je op de speciale actiesite van Puma.

Reacties (1)

 

  • Goed gedaan. Ziet er ook nog eens hip uit!

    Vr 16 apr 2010, 13:42

Reageren

  • E-mail adres wordt niet getoond

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.

    * Verplicht veld


Gerelateerde video's

  • Diesel YUK: The Pre-Internet Schoen
  • !SYOU A new way to walk.
  • Puma Clever Little Bag
  • Puma Phone - Handson
  • The IAM1 Journey: Amsterdam
  • Tetra Pak French Rabbit
  • EliZe tijdens lancering cafemoda.nl
  • Anelka in Pink Puma's

Mooi gevonden

Tekening meets real life in bijzondere fotoserie


Dutch Cowgirls TV



Poll

Hoe vaak verstuur jij een tweet op Twitter?


Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de DCG nieuwsbrief:


Zoeken


Upcoming


Badges

Subscribe with Bloglines Add to Google
RSS Feed

Hosted by Nines