Brandkarma.com: Hoe 'goed' is jouw merk volgens de klant?

Vorig artikel Volgend artikel

In een tijd waarin merken meer en meer worden afgerekend op hoe duurzaam ze ondernemen, wat voor producten ze maken en wat ze uitstralen, is het interessant om dat 'karma' eens inzichtelijk te maken. Op Brandkarma.com kunnen consumenten daarom laten weten wat ze van een merk vinden, zodat merken op basis van deze input hun best kunnen doen 'een nog beter merk te worden'.

Brandkarma.com: Hoe 'goed' is jouw merk volgens de klant?

Behalve consumentenopinie integreert de site ook nieuwsberichten over een merknaam, en een vergelijkingstabel waarin een merk kan zien waar hij staat ten opzichte van concurrenten.

Elke gebruiker van de site spaart punten met zijn gedrag, door bijvoorbeeld een mening achter te laten of vrienden toe te voegen. Die punten heten 'doo', en gebruikers die er het meeste van verzamelen staan in de Top 50 van belangrijkste influentials.

Even neuzen door de eerste comments geeft een redelijk genuanceerd beeld, ook al zou je misschien verwachten dat klagers zich op de site zouden verzamelen om hun gal over slechte producten of klantervaringen te spuien. Tot nu toe beperkt de site zich ook nog tot enkele tientallen grote multinationals. Interessant project voor marketeers, en interessant om te volgen hoe deze site zich verder zal ontwikkelen.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies