Kotex gooit menstruatiecampagnes over totaal andere boeg

Vorig artikel Volgend artikel

Ook zo'n hekel van die vreselijke reclames rondom menstruatieproducten? En ga je bijna over je nek bij slogans als: 'Have a happy period'? Het Amerikaanse merk Kotex gooit het over een andere boeg.

Kotex gooit menstruatiecampagnes over totaal andere boeg

Zij hebben een nieuwe campagne en nieuwe productlijn opgezet met als doel: "Break the cycle", ze willen af van het onrealistische beeld, zoals vrouwen die tijdens hun ongesteldheid ronddansen in  witte rokjes. En het misselijkmakende taalgebruik zoals voice-overs die suggereren dat je als vrouw oprecht gelukkig moet zijn met je menstruatie.

Kotex kiest voor de realiteit, ze willen af van het stigma rondom deze producten, want, zegt Kotex, op deze manier informeer je niemand (geen vrouwen en al helemaal geen mannen) over wat vrouwen nu eigenlijk nodig hebben tijdens die dagen van de maand. Kotex kiest voor een satirische invalshoek om iedereen eens flink wakker te schudden. Wat vind jij?

Op deze site kun je daarom zelf spoofs van slechte menstruatiecampagnes maken. Wijdbeens springende dames krijgen bijvoorbeeld de tekst 'Now You can really open your legs without worry' en meer van dat soort flauwe teksten. Best komisch en een mooi tegengeluid.

Wendel Visser

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies