Vodafone zet 'social media' waarzegster in als viral

Vorig artikel Volgend artikel

Gisteravond tijdens Social Media Club Amsterdam kreeg het publiek de primeur te zien van de nieuwe virale campagne van Vodafone, Madame Tre Sesti. Madame Tre Sesti is een waarzegster en zij geeft je een sociale reading op het gebied van de liefde, sociale gezondheid, leefritme en persoonlijkheid. De viral doet denken aan de Russische spionage-actie waarbij al je gegevens uit Hyves gebruikt werden. Vodafone gebruikt al je gegevens uit de belangrijkste sociale netwerken, Hyves, Facebook, Twitter en Linkedin.

Vodafone zet 'social media' waarzegster in als viral

Madame Tre Sesti kijkt bijvoorbeeld naar je geboortedatum, je 'marital status', het aantal tweets dat je post, hoeveel vrienden je hebt en ga zo maar door. Op basis van alle informatie die uit je social media worden gehaald, stelt ze realtime een persoonlijke reading samen en geeft ze op maat gemaakt advies over de liefde, je sociale gezondheid en je leefritme.

Dit is de trailer die in de bioscoop gaat worden getoond: 


Met deze campagne brengt Vodafone de online dienst 360 onder de aandacht. Met 360 is het onder meer mogelijk om al je contacten uit je sociale netwerken en online communities op een plek bij elkaar te brengen. Je hebt online en mobiel toegang tot de dienst. Iedereen kan gebruik maken van de dienst, ongeacht welke provider je gebruikt. 

Madame Tre Sesti is bedacht door Achtung en THEY. Voor de realisatie van de campagne heeft Vodafone samengewerkt met FaceBook, Hyves en Twitter. In vijf maanden werd een applicatie ontwikkeld die gebruik maakt van de API's van de sociale netwerken. De applicatie put uit een database met ruim 600 verschillende audio- en videofragmenten, die speciaal voor de campagne werden opgenomen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies