Kruidvat introduceert mannenschap en Men-Only koopavond

Kruidvat introduceert mannenschap en Men-Only koopavond

Vorige week werd de Dutchcowgirls redactie onverwachts uitgenodigd voor een racemasterclass op Circuitpark Zandvoort. Een event dat we natuurlijk voor geen goud aan onze neus voorbij lieten gaan, maar van wie de uitnodiging kwam was lange tijd onbekend. Het bleek uiteindelijk om een goed georganiseerde PR stunt van Kruidvat te gaan, die met het race-event onder leiding van G4 coureur Ricardo van der Ende een nieuwe marketingkoers introduceerde: Kruidvat gaat voor mannen.

Volgens onderzoek van Kruidvat besteed de Nederlandse man namelijk steeds meer aandacht aan zijn uiterlijk (in tegenstelling tot eerdere berichten vorige week), en gebruikt hij veel verschillende verzorgingsproducten. Deze verzorgd uitziende man is allang niet meer het type metroman, maar 'een stoere verzorgde man die nog steeds gewoon van echte ‘mannendingen’ houdt'.

Vandaar dat Kruidvat komende tijd de 'Mannenweken' introduceert. Behalve kortingen op alle verzorgingsproducten voor mannen, worden deze producten nu ook in één schap bij elkaar in de drogisterijen geplaatst. 'Mannen shoppen veel efficienter dan vrouwen' aldus Kruidvat. 'Daarom leek het ons logisch om onze winkels voor hen ook een stuk efficiënter in te richten met dit 'Mannenrondje''.

Mission%20go%20to%20gap%20buy%20pair%20of%20pants

Tijdens de mannenweken geeft Kruidvat bij elk product een gratis kaartje voor de Paasraces op Zandvoort weg. Kaarten voor de races zijn dit jaar dus niet te koop maar alleen bij Kruidvat te verkrijgen. Omdat je bij elk product één kaartje krijgt hopen Kruidvat en Zandvoort wel dat de Nederlandse man zijn hele gezin meeneemt naar het circuit: 'We willen onze vrouwelijke en jeugdige klanten met deze actie namelijk geenszins uitsluiten'.

Dat gebeurt echter wel op de speciaal georganiseerde Men-Only Koopavond op woensdag 17 maart. In 10 filialen kunnen mannen dan terecht voor verzorgingstips en broodjes hotdog. Na talloze zeer succesvolle Ladies-only nights in allerhande winkels is dit natuurlijk geen vreemde zet, maar hebben mannen hier behoefte aan?

Overigens kwamen er uit het mannenonderzoek nog aardig wat leuke insights naar voren, zo denkt 70% van de Nederlandse vrouwen dat hun man zich het liefste spiegelt aan een type als Chris Zeegers. Een wensbeeld, want slechts 46% van de mannen doet dat daadwerkelijk. Verder vinden mannen vooral hun ogen en glimlach het mooiste aan zichzelf, terwijl de vrouwen toch duidelijk voor de ogen en brede torso gaan. Soillant detail is nog dat inmiddels ruim 27% van de mannen zijn edele delen scheert en 17% zijn oksels. Voor cosmeticafabrikanten is er dus een nieuwe groeimarkt aangeboord.

4387409446_0d6f8dbc3f_o
4387446018_fe95f85c7e_o
4386764799_f8475dd24b_o

Reacties (2)

 

    • Ernst

    Het bericht waar je naar verwijst (..."in tegenstelling tot eerdere berichten"...) geeft wel degelijk aan dat mannen met hun uiterlijk bezig zijn. Ze nemen het alleen niet zo nauw met het dagelijks verschonen van hun ondergoed.

    Wo 3 mrt 2010, 18:29


    • iPhone gebruiker
    Iphone_comment

    De hotdog doen t em ;) nu moet ik heen! :p...maar nu even serieus: mannen koop avond is onzin vind ik, maar het verplaatsen van de spullen is daarentegen een goed idee! Waarom bij kleding wel, en bij shampoo niet?

    Wo 10 mrt 2010, 00:03

Reageren

  • E-mail adres wordt niet getoond

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.

    * Verplicht veld


Gerelateerde video's

  • Ikea's Daddy daycare
  • Heineken commercial: Men With Talent
  • Tenga egg
  • Al Bundy kijkt tv
  • Jillz commercial

Mooi gevonden

iPhone 6: Bigger & better?



Laatste reacties


Poll

Hoe vaak verstuur jij een tweet op Twitter?


Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de DCG nieuwsbrief:


Zoeken


Upcoming


Badges

Subscribe with Bloglines Add to Google
RSS Feed

Hosted by Nines