De Buzz rond Google Buzz: 160.000 posts en comments per uur!

Vorig artikel Volgend artikel

Het lijkt er op dat Google met GoogleBuzz het ei van columbus heeft gevonden waar het gaat om social media. De eerste cijfers zijn ronduit 'staggering', zoals de amerikanen dat zo mooi zeggen.

De Buzz rond Google Buzz: 160.000 posts en comments per uur!

Zojuist is er een artikel gepubliceerd op Mashable waarin de eerste cijfers van het gebruik van GoogleBuzz worden weergegeven. Op Twitter is dit artikel - terwijl ik dit schrijf - een trending topic. En niet voor niets. GoogleBuzz heeft in korte tijd grote successen geboekt. Google heeft tot nog toe maar enkele cijfers bekend gemaakt: 9 miljoen posts en comments in 56 uur tijd, wat neerkomt op 160.000 per uur, en 200 mobiele check-ins per minuut, dat zijn er 300.000 per dag.

Even voor een ieder die de eerste berichten heeft gemist. GoogleBuzz is afgelopen dinsdag 9 februari voor het eerst gelanceerd. Deze service maakt het mogelijk om foto's, video's, berichten en social media input en output te delen met vrienden via Gmail. Alhoewel de eerste artikelen over dit nieuwe social media platform niet onverdeeld positief waren, kwamen in de loop van de afgelopen week steeds meer nieuwe mogelijkheden naar boven. Zo werd aanvankelijk het gemis van een Facebook-integratie als een manco gezien. Later verscheen - alweer via Mashable - het bericht dat Facebook-integratie wel mogelijk is en nog veel meer. Vandaag maken de eerste cijfers duidelijk, dat GoogleBuzz nu al groter is dan Twitter en een flink aandeel kan wegnemen van Facebook en andere sociale netwerken.

Een korte survey langs een aantal gebruikers van GoogleBuzz geeft een overall positief beeld: gebruiksvriendelijk, toegankelijk, handig, real-time en vooral heel social. De verwachting is dat GoogleBuzz in de toekomst alleen maar sterker zal gaan worden. Omdat het nog maar net is gelanceerd, zullen er zeker allerlei verbeteringen aankomen. In navolging van Mashable co-editor Ben Parr en een grote groep Twitteraars: Google Buzz Has Completely Changed the Game!

Ellen Tolboom

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies