McDonalds maakt wintersport documentaire in Scandinavie

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds Fast Food Nation is McDonalds helemaal op de gezondheidstour. Dat zien we aan de talloze salades op de menukaart en worteltjes die tegenwoordig bij een happy menu worden geserveerd. Maar ook aan deze wel zeer opmerkelijk reclamecampagne in Scandinavie: McDonalds maakt namelijk een heuse wintersportdocumentaire: Dreaming in Mono.

De film gaat over de onderlinge rivaliteit tussen buurlanden Zweden, Noorwegen, Finland en Denmarken en een oud-skirecord dat door de hoofdrolspelers verslagen moet worden.

McDonalds maakt wintersport documentaire in Scandinavie

De films is opgedeeld in 7 afleveringen en wordt uitgezonden door 4 verschillende Scandinavische televisienetwerken. De film is ook te volgen op de website draaminginmono.com, Twitter en Facebook. En uiteraard ook op alle TV-schermen in de 465 McDonalds-restaurants in de regio. 

De campagne is opmerkelijk voor een merk als McDonalds die in haar uitingen bijna altijd het product centraal heeft staan. Door te kiezen voor deze Pepsi Max / Sportlife achtige approach wil het merk zich juist focussen op de verhalen en dromen van hun klanten. Al passen de speciale range wintersport-burgers natuurlijk wel heel erg in dit verhaal.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies