McDonalds juicht voor China

Vorig artikel Volgend artikel

Alhoewel de Olympische Spelen in Beijing alweer een hele poos achter ons liggen haalde reclamebureau DDB Shanghai deze week nog een belangrijke reclameprijs in de wacht voor de door hen bedachte campagne 'McDonals cheers for China'.

Als officiële sponsor van de Olympics plaatste Mc Donalds in 2008 speciale 'Cheering Stations' bij zijn Chinese restaurants, uitgerust met een webcam en microfoon. In die ruimte konden bezoekers de speciaal voor de campagne gelanceerde slogan 'I'm loving it when China wins' inspreken. Ook online konden filmpjes worden ingestuurd.

McDonalds juicht voor China

De campagne is zogezegd niet nieuw, en naar Westerse maatstaven misschien niet eens zo ontzettend vernieuwend of indrukwekkend. Toch is het leuk om de uiteenzetting van deze crossmediacase in een totaal andere consumentenmarkt te bekijken in onderstaande video:

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies