Volkswagen's Fun Theory

Vorig artikel Volgend artikel

Kan een simpel goed als "plezier" een gedragsverandering teweegbrengen? Volgens Volkswagen wel. Zij namen de proef op de som op dit Zweedse metrostation en wisten bij 66% van de passanten een verandering teweeg te brengen. In een serie filmpjes probeert Volkwagen hun "Fun Theory" te onderbouwen. Maar ook de bezoeker kan op de website zijn bijdrage leveren.

Met deze nieuwe campagne wil Volkswagen onderstrepen dat "plezier" de makkelijkste manier is om veranderingen teweeg te brengen. Of het nu gaat om iets persoonlijks of bijvoorbeeld het milieu. Zoals met bijvoorbeeld onderstaande prullenbak, duidelijk geinspireerd door ene Gijs uit Kaatsheuvel:

Op de website kunnen bezoekers zelf ook bijdragen door filmpje te uploaden van hun initiatieven. De site is nu alleen nog maar beschikbaar in het Zweeds. Maar een internationale lancering is aanstaande, getuige de huidige landingspage op TheFunTheory.com. Een erg leuk initiatief van de autoproducent!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies