Hyundai koopt alle advertentieruimte nieuw metrostation op

Vorig artikel Volgend artikel

Een opmerkelijke stunt van Hyundai in Zuid Korea: in een nieuw metrostation vlakbij het hoofdkantoor van het automerk hebben zij direct alle beschikbare advertentieruimte opgekocht. Op alle billboard prijken grote witte posters met daarop slechts een heel klein autootje en de tekst: "The world is flooded with too many ads, for a short while we want to leave it empty for you".

Hyundai koopt alle advertentieruimte nieuw metrostation op

Het aandacht trekken met veel wit of 'non-advertising' is niet geheel nieuw, eerder organiseerden ook Starbucks en Philips al een dergelijke campagne. In het geval van Philips kochten zijn in het kader van hun payoff 'sense & simplicity' ooit alle reclametijd tijdens het Amerikaanse nieuwsprogramma 60 Minutes in en gaven die zendtijd vervolgens aan de programmamakers. Dat resulteerde in minder breaks en langere items. Via WSJ

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies