Het Nike-raadsel

Vorig artikel Volgend artikel

Ook ik was een van die 7 miljoen Nederlanders die gisteren voor de TV zat. Ik heb vooral genoten van de geile t-shirts die onze jongens aan hadden, was geintrigeerd door de lichtblauwe sokken en heb gejuicht voor de drie geweldige goals. Ja, ook ik was trots op Nederland. Verder heb ik een beetje zitten surfen op internet en de oehh's en ahh's van mijn man aangehoord. Wat vooral mijn aandacht pakte, was de reclame van Nike. Of beter gezegd, het raadsel van Nike.

Al weken vraag ik me af wie die voetballer is. En ik ben niet de enige. Ikzelf denk dat het Arjan Robben is, maar ja wie ben ik. Vele denken dat het een fantasiepersoon is. Als dat zo is, verwacht ik dat er meerdere varianten zijn. Eén voor ieder land dat door Nike wordt gesponsord. Varianten waar meerdere Europeanen zich mee kunnen vereenzelvigen en die dezelfde vraag oproept. Deze is zo Nederlands. Op de Nike site vind ik alleen deze variant. Vreemd. Ik weet ondertussen dat Guy Ritchie, de man van, het geheel geregiseerd heeft. En tout bekend voetballer rent voorbij. Geen goedkoop feestje, dus. Maar waarom een Nederlander centraal? Spreekt een Nederlander meerdere Europeanen aan? In bescheidenheid denk ik van niet? Is onze markt dan zo groot? Zeker niet. Waarom verdienen we dan deze eer? Nou goed, genoeg vragen. En daarmee een briljante reclame. Geweldig. Rest mij nog één vraag, wie is die voetballer?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies