Gosh: Ruilen als marketing

Vorig artikel Volgend artikel

"Lever je oude mascara in en krijg gratis een nieuwe Gosh mascara!" luidt de slogan waarmee het Deense make-up merk samen met Kruidvat reclame maakt voor haar nieuwe lijn. Gosch nodigt iedereen uit een gratis mascara op te halen bij kruidvat; tegen inlevering van een oude van welk merk dan ook.

Ruilen als marketing lijkt een trend.

Gosh: Ruilen als marketing

Eerder deze zomer zagen we de Grolsch Koelservice opduiken. Een grote truck van Grolsch waar je bij diverse evenementen een koud blikje bier op kon halen; tegen inlevering van een lauw blikje van de concurenten.

De Gosh actie loopt van 25 augustus tot 6 september. Wil je ruilen? Ga dan naar de website van kruidvat en print de coupon, vervolgens ga je met de coupon en je oude mascara naar de winkel en krijg je een nieuwe Gosch mascara naar keuze.

Doordenkend op ruilen: Marketing is in essentie altijd ruilen. Koopgedrag bestaat immers uit de vraag; 'wat ben ik bereid te geven voor datgene dat mij aangeboden wordt?'.
Zijn er meer voorbeelden van reclame campagnes waar ruilen centraal staat? Ik hoor ze graag.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies