Zo. Nu eerst een pitspoes.

Vorig artikel Volgend artikel

Op zich eerlijk, dat Bavaria gewoon toegeeft dat het gaat om ‘bier en tieten’. Via bavaria.nl kun je kaarten winnen voor Bavaria City Racing in Rotterdam of Moskou, kennelijk de natte droom van elke bierdrinkende autoracefanaat. Wat je daar precies voor moet doen werd mij niet geheel duidelijk, maar ik vermoed dat de Bavaria Zo.factor-campagne dacht drie bewezen succesvolle concepten te combineren, namelijk: het eigen biermerk, ‘Zo.’, het X-factorconcept, i.e. wegsturen, en… juist! Tieten.  

Voordat je namelijk je mailadressen geeft aan de marketingafdeling van Bavaria, moet je eerst vier van de acht in latex gehulde Bavaria-pitspoezen het predikaat ‘Zo.’ of ‘Niet Zo.’ geven. En als klap op de vuurpijl mag je uit die laatste vier één poes kiezen die dan de Zo.-factor heeft. Zozo.

 

Dit is geen feministisch ‘waar gaat dit heen’-stukje over hoe achterhaald de marketing van Bavaria is. Sterker nog, hier hebben ongetwijfeld weer veel knappe mensen zich het hoofd over gebroken, en wie weet zijn de verkopen wel enorm gestegen de afgelopen tijd. Good for them. Het is alleen zo jammer, want ze kunnen het wel: leuke reclame.

Barbara van der Woude

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies