Heinz Tomaten Ketchup fights cancer

Vorig artikel Volgend artikel

Heinz is jarig en wordt dit jaar 140. De Ketchupfabrikant besloot zijn verjaardag samen te vieren met Fight cancer, het jongeren label van KWF Kankerbestrijding. Kunstenaar Ruud de Wild heeft belangeloos een op Heinz geïnspireerd schilderij gemaakt, en iedere Heinz Lover die €10,- doneert aan Fight cancer maakt kans op het meesterwerkje van de bekende radio DJ.

Heinz Tomaten Ketchup fights cancer

Omdat iedereen kans moet kunnen maken op dit schilderij is gekozen voor een donatiesysteem in plaats van een veiling. Iedereen die via de site doneert, dingt mee naar het doek. Om een zo groot mogelijk bedrag in te zamelen voor Fight cancer worden onder de deelnemers ook nog spannende gadgets, zoals een aantal Heinz beach cruisers, verloot. Alle opbrengsten gaan direct naar Fight cancer.

Op donderdag 4 juni wordt het kunstwerk onthuld. In het Oude Volkskrantgebouw overhandigt Ruud de Wild het doek aan Fight cancer. Terplekke wordt het schilderij in een glazen mobiele vitrine geplaatst en gaat het meesterwerk zes weken op tournee door Nederland. Het kunstwerk is o.a. te zien tijdens de Fight cancer Loveland Festival tour. De actie loopt tot en met 12 juli. Op 14 juli wordt de prijswinnaar van het kunstwerk bekend gemaakt.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies