McDonald's creëert een fotomomentje bij Piccadilly Circus

Vorig artikel Volgend artikel

Als je ooit in Pisa bent geweest, heb je vast een mooie foto van jezelf bij de toren. McDonald's gaat nog iets verder en gebruikt de reclamepositie bij Piccadilly Circus in Londen om mensen heel veel Pisa-achtige fotomomentjes te geven. Je kunt op de foto met een bolhoed, bos bloemen of gewichten, of je maakt een filmpje terwijl je een ballon opblaast. Op Flickr worden alle foto's die op de locatie gemaakt zijn verzameld.

McDonald's creëert  een fotomomentje bij Piccadilly Circus

McDonald's noemt het in de beschrijving op YouTube een "interactief billboard waarmee bezoekers kunnen interacteren, en vervolgens een interactieve rol kunnen spelen op één van de meest gefotografeerde plekjes in Londen". Tja, als je het zo beschrijft, vind ik de Toren van Pisa ook een hele interactieve toren. De beelden die McDonald's namelijk afspeelt reageren niet op de mensen op het plein. Je moet enorm goed timen en op het juiste moment reageren als de 'interactieve McDonald's hamer' op je hoofd terecht komt. Mooi was het geweest als het bord reageerde op beweging (van die afstand alleen iets ingewikkelder) of dat voorbijgangers kunnen interacteren door middel van hun mobiel.

Karlijn van den Berg

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies