'Even the kids like 'em'

Vorig artikel Volgend artikel

De economische crisis (ja daar heb je hem weer) kent veel oorzaken: de VS, overdreven topsalarissen, onverantwoordelijke hypotheekverstrekking en ga zo maar door. Sinds een tijdje wordt de schuld voor de crisis ook gezocht in de adverteerderswereld. Die zou de consument hebben aangezet om dingen te kopen die hij eigenlijk niet nodig heeft. Een tandenborstel met tegendraaiend binnenborsteltje voor een nog schoner resultaat.

'Even the kids like 'em'

Handige fietlampopbergsetjes met nog handiger clickmeeneemsysteem, voor aan je nieuwe airodynamische vouwfiets. Maar ook grote dingen als auto’s, boten en zelfs huizen. Met een lening is het snel ‘gekocht’.

De adverteerders van Rainbow Cookies ('even the kids like 'em'?!) en de Engelse tandartspraktijk hieronder hebben het in ieder geval niet echt begrepen. Zij kunnen hoe dan ook vrijgesproken worden van enige betrokkenheid bij het leed dat de kredietcrisis heet. Ik zou in ieder geval niks van ze kopen (laat staan me bij ze verzekeren).

dental
Eva de Visser