Recessietrend: kleinere verpakkingen

Vorig artikel Volgend artikel

Heineken kondigt vandaag aan deze zomer een nieuw formaat bierblikje te introduceren: de Slimcan. Voor bierdrinkers 'met een lagere bierbehoefte', de zogenaamde 'Light-drinkers'. Het blikje - dat in vliegtuigen al langer geschonken werd - bevat namelijk maar 25cl bier ipv de gebruikelijke 33. Eerder introduceerde Heineken ook al 25cl bierflesjes, die volgens eigen zeggen erg populair zijn onder consumenten.

Recessietrend: kleinere verpakkingen

Toch kost een 6-pack slimcans met 4,39 bijna net zo veel als de €4,43 voor een gewone six-pack Heineken. Kleinere verpakkingen lijken echter dé recessietrend te gaan worden: Vorige week kondigde ook Nestlé al aan met kleinere verpakkingen te komen. Niet vanwege groeiende problemen rondom overgewicht en ongezonde voeding: maar om de 'minder daadkrachtige consument' aan te spreken.

Dat doet Heineken met deze blikjes niet, ze zijn immers net zo duur als het grotere formaat. Dat verbaast me, want voor een goedkopere prijs was dit in alle opzichten een slimme productinnovatie geweest in deze roerige tijd.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies