Snacklish met Snickers

Vorig artikel Volgend artikel

Voor de nieuwe campagne van Snickers hebben ze vast goed gekeken naar de Goeiemoggel campagne van KPN. De campagne is vrij simpel: vervorm alledaagse woorden met de woorden van Snickers of met ingrediënten. De ontstane taal heet "Snacklish". De campagne gaat vooral om branding en naamsbekendheid. De campagne is een soort lingo waarin elk vervormd woord ook in de vorm van het Snickers logo staat. Neem het woord Taxi, plak het op een Yellow Cab in New York en je krijgt Snaxi, simpel, maar briljant.

Snacklish met Snickers

Woordspelingen uit Amerika zijn bijvoorbeeld Peanutarium (planetarium) of The Nougat Times (New York Times). De campagne bestaat komende week uit outdoor reclame en online, voornamelijk op Facebook. Dit valt onder het nieuwsgierig maken van de mensen, daarna wordt televisie ingezet. Het is in elk geval duidelijk wie er achter de campagne zit.

De campagne past niet geheel bij Mars, dat toch een vrij behoudend bedrijf is. Het kan je merknaam ook aantasten. Wat vinden jullie Dutch Chocolat Girls van de "nieuwe taal" Snacklish? Kunnen jullie nog andere Snederlandse Snacklish woorden bedenken? Want mijn sninspiratie staat op een laag pindaatje..

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies