Groene Marketing: Trend van 2009

Vorig artikel Volgend artikel

Op PICNIC'08 sprak ik met de bedenker van Green Graffiti. Een opmerkelijke, schone en kleinschalige manier om je product of dienst te marketen: Op een muur of straat wordt een sjabloon gelegd en de open zone's daarin worden met behulp van een stoomreiniger of hogedrukreiniger 'schoon gespoten'. Door de vuiligheid van de ondergrond is de boodschap daarna dagenlang zichtbaar op het oppervlak.

Groene Marketing: Trend van 2009

Er zijn echter nog veel meer manieren om groene marketing te bedrijven, dit bedrijf heeft er zelfs zijn specialiteit van gemaakt. Zo is het uitsteken van gras een perfecte manier om eenvoudige logo's in te maken, kunnen zandkastelen ook voor commerciële doeleinden gemaakt worden, en kunnen vergrootglazen gebruikt worden voor het branden van stoere prents op hout.

Springwise noemt deze vorm van Groene Marketing nu al 'Cleanvertising' en ik ben er van overtuigd dat het een trend is die we het komend jaar nog veel gaan terug zien!

gras1
zand
wood
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies