Dove en Ugly Betty-remake voeren samen campagne in China

Vorig artikel Volgend artikel

In opvolging van de eerdere briljante actie van Dove "real beauty", gaat ditzelfde merk nu weer iets heel interessants doen. In China is Dove samen de campagne in gegaan met een remake van Ugly Betty.

De Chinese markt was namelijk ongeveer de enige waarin de eerder gelanceerde campagne geen succes was, maar het zelfbeeld van veel Chinese meisjes kan nog behoorlijk verbeterd worden in ee positieve zin.

Dove en Ugly Betty-remake voeren samen campagne in China

De Wallstreet Journal vertelt ons het volgende: "Unilever PLC is turning to a remake of the TV show "Ugly Betty" to help solve its Chinese beauty problem."

Op Mindshareworld.com staat, naast een uitgebreid artikel, een interessante quote van de lokale Media Director Patrick Zhou:

"The Ugly Betty project has been the biggest branded content initiative that Unilever has developed globally. (The) brand messages could not have been delivered better through regular TV commercials.

 Als je het internet een beetje afspeurt, ontdek je al snel veel info. Onder andere dat het grootste deel van het marketingbudget van Dove in China naar deze campagne is gegaan en dat het in november al een groot succes genoemd werd. Ook zijn blijkbaar nog twee andere merken meegenomen in de promotie, namelijk 'Clear' anti-roos shampoo en 'Lipton tea milk'.

Leuk om te zien dat steeds meer merken zoeken naar integratie binnen een bestaand tv programma of zelfs een show die voor hen speciaal is ontwikkeld. Ben benieuwd of over een tijdje een artikel verschijnt waarin meer info bekend wordt over de resultaten van dit specifieke project... Zou interessant zijn!

Eline Kwantes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies