Dutch Courage by Bols Genever

Vorig artikel Volgend artikel

Authenticiteit loont. Het blad UK Drinks International roemt good old Bols Genever in hun eerste editie van 2009, waarin de beste drankeninitiatieven van 2008 aan bod komen. Het toonaangevende Britse drinks magazine riep het oud-Hollandse jenevermerk uit tot Best Cocktail Initiative 2008. Niet dat dat is gebeurd door lekker oud-Hollandsch te blijven overigens: het merk maakte zulke sprongen in design, concept en marketing dat de keuze snel gemaakt was voor het expertpanel van UK Drinks.

Dutch Courage by Bols Genever

Het merk Bols transformeerde jenever de afgelopen jaren van oude jongens krentenbrood-drank  tot absolute must in het assortiment van een classy cocktailbar. Niet alleen onderging het design van de fles een dramatische omvorming, het hele imago van Bols werd spannender. In House of Bols ruiken, voelen, zien en proeven dagelijks vele toeristen waar het de jeneverbrouwers nu om gaat bij het creëren van de perfecte cocktail. En op de Bols Bartending Academy leert ambitieus horecatalent de fijne kneepjes van het bartending vak.

 

Maar hoe vernieuwend ook, van één stigma komt de oudste jeneverbrouwer van Nederland niet af: Dutch Courage. Aan dit type moed, of overmoed, werd in het 19e eeuwse Engeland gerefereerd als iemand een bolsje teveel op had (jenever is de voorloper van gin). Inmiddels is de uitdrukking natuurlijk symbolisch voor de herlancering van jenever als edgy cocktailingrediënt. Go Holland! HOB_HALL_OF_TASTE_01

Barbara van der Woude

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies