Fisher-Price gaat naar de dokter

Vorig artikel Volgend artikel

Speelgoedgigant Fisher-Price heeft behalve met de welbekende vier of acht P’s van de Marketing te maken met de drie H’s van kinderen: Hangerig, Huilerig en Humeurig. Samen met vermaard Amerikaans pedagoge dr. Kathleen Alfano en Frans Plooij (auteur van ‘Oei, ik groei’ en bedenker van de H’s) doet Fisher-Price er alles aan om het perfecte speelgoed te maken dat hangerigheid, huilerigheid en humeurigheid als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. Met hilarische taferelen tot gevolg.

Fisher-Price gaat naar de dokter

Kathleen Alfano heeft een baan uit duizenden. In haar Play Labs observeert ze hoe kinderen reageren op Fisher-Price speelgoed en hoe gebruiksvriendelijk de items zijn. Regel nummer 1: Vechten ze erom? Meteen op de markt brengen. Mits verantwoord natuurlijk – want zeker in Amerika wil je op geen enkele manier een ongelukje op je geweten hebben. 

In februari komt Alfano naar Nederland voor de Negenmaandenbeurs, waar verwachtende of juist kersverse ouders zich laten inspireren over de V’s van Verzorging, Voeding en Veiligheid van hun kroost. Veilig spelen staat daarbij hoog op hun prioriteitenlijstje en daarom demonstreren Alfano en Plooij het waar van Fisher-Price op een wel heel onorthodoxe manier.

Op de Negenmaandenbeurs presenteren de toy-goeroe’s hun bevindingen, maar ook nodigen zij ouders met hun kinderen uit op het podium. Om volwassenen duidelijk te maken hoe moeilijk het voor een klein kind is om speelgoed vast te pakken, krijgen zij ovenwanten om de handen en posterkokers om de armen. En dan maar kijken wie die puzzel het snelst heeft opgelost. Ik ben benieuwd of de nuchtere Nederlandse ouders deze wedstrijd tegen hun kind aandurven...

Barbara van der Woude

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies