Apple, Converse en Wii coolste merken volgens jongeren

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens de TMF Adverteerdersdag in Amsterdam afgelopen donderdag is de eerste 'Sticky Brand Award' uitgereikt aan Apple. De prijs is in het leven geroepen door jongerenzender TMF om bijzondere merken die veel hebben gedaan om jongeren aan te spreken boven te krijgen. Aan de prijs zit ook reclamezendtijd twv 25.000 euro verbonden.

Apple, Converse en Wii coolste merken volgens jongeren

Apple werd op de voet gevolgd door de merken Converse en Wii. Net buiten de Top 3 vielen populaire jongerenmerken G-Star, Nike, Ben & Jerry's, Samsung, Coca-Cola, H&M, Audi, Jack & Jones, Sony Ericsson en Vans.

Grote merken als Nike en Coca Cola scoren ook in internationale onderzoeken naar merkpopulariteit onder jongeren nog steeds erg hoog. Ondanks het feit dat zij enorme marketingbudgetten hebben en de consument dus ontzettend vaak weten te bereiken, slagen zij er dus ook in om de veelal kritische jongere op vernieuwende manieren aan zich te binden, bijvoorbeeld met een mogelijkheid als Nike-ID.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies