Uniqlo geeft een andere belevenis aan marktonderzoek

Vorig artikel Volgend artikel

Kledingmerk Uniqlo heeft een prachtige manier waarop ze hun bh-onderzoek presenteren. Op de site selecteer je je eigen lengte, borstmaat en je postuur en vervolgens krijg je het volledige onderzoek (343 vrouwen) op een wel heel bijzondere manier gepresenteerd.

Uniqlo geeft een andere belevenis aan marktonderzoek

Je krijgt antwoorden op vragen als: wat is jouw favoriete huisdier, hoe lang doe je over het opdoen van je make-up, wat is je favoriete magazine etc. Subtiel worden ook de benefits van Uniqlo gepresenteerd (wat vind je van de prijs van 1,500: lower than competitors)

iemand%20volgen

Je kunt iemand volgen die je interessant vindt en vervolgens al haar antwoorden krijgen. Alle plaatjes van de 343 vrouwen zijn korte video's met hun antwoorden. Als je de site doorgaat krijg je dus een soort murmur van antwoorden op vragen. De site is prachtig geanimeerd en geeft je soms een inzoom van iemand, en dan weer een uitzoom naar het antwoord van de hele groep.

cijfers

Een bijzondere manier van het presenteren van onderzoek. Mooi is met name het visueel maken van antwoorden door middel van wolken van respondenten. Zo is bijvoorbeeld het antwoord op het favoriete eten een verzameling van plaatjes van de vrouwen in het woord Ice Cream.

Karlijn van den Berg

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies