Enjoy Heineken responsibly

Vorig artikel Volgend artikel

Op 17 november lanceert Heineken officieel haar eerste wereldwijde campagne over ‘verantwoord alcoholgebruik’, getiteld 'Enjoy Heineken Responsibly'. Doel van de campagne is het creëren van grotere bewustwording onder Heineken drinkers. Onderzoek in verschillende landen door Heineken brengt aan het licht dat men tijdens een avondje uit, weleens dreigt te veranderen in zijn of haar oncharmante alter ego, wanneer zij net een glaasje teveel op hebben.

Enjoy Heineken responsibly

Iedereen herkent deze verandering bij vrienden, maar niemand geeft graag zelf toe ook weleens te veranderen in zo’n type. De types die bij het onderzoek het meest naar voren kwamen zijn: de Huilebalk, de Vechtjas, de Slaapkop, de Exhibitionist en de Handtastelijke.

Hollywood Trailer, Heineken.nl & Embarrassment tool
Om de campagne op spraakmakende wijze te lanceren is er een film trailer in ware Hollywood-stijl opgenomen om het campagne concept en enkele karakters te introduceren. Centraal in de campagne staat de website www.heineken.nl, waar men via een interactieve ontdekkingtocht kennismaakt met alle oncharmante alter ego’s en op entertainende wijze kan leren over de signalen van deze types na een glaasje teveel op. Met de speciale Embarrassment tool op de site, kan je je vrienden transformeren in één van de oncharmante alter ego’s middels foto upload en gepersonaliseerd versturen.

Hyves Videokrabbel & Widget
Met Hyves Videokrabbels (beschikbaar vanaf dinsdag) kun je je vrienden een subtiele hint sturen over de types waarin zij veranderen na een glaasje te veel. Plaats de videokrabbels bij je vrienden en laat ze ontdekken hoe zij zich gedragen tijdens een avondje uit. Ook beschikbaar voor de internationale sociale netwerken Facebook, MySpace en Netlog.

Mobiele applicatie
'Enjoy Heineken Responsibly' is ook beschikbaar op elke mobiele telefoon! Op Heineken.mobi bekijk je de video’s direct op je mobiel. Ook is het mogelijk de video te delen met vrienden om ze op verantwoord alcoholgebruik te attenderen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies